Performance Lab 1: Performance
Module code
M-MA-MTPF1
Curricular domain
Practical Classes
Credits
10
Group size
n/a
Number of course weeks
n/a
Class duration
n/a
Total contact hours
15
Study load
265
Form / content / level
Prerequisites
Toegelaten tot de Master
Competencies
hangende
Aims
De student stelt persoonlijke leerdoelen vast in overeenstemming met de vaardigheden en algemene doelstellingen zoals vermeld in de Competentiematrix Master of Music.
Relation to other modules
De keuze voor producties/ presentaties hangt samen met competenties die in het studieplan zijn geformuleerd (in Connecting the dots uitgewerkt).
Via de 'eigen productie / performance aan het eind van beide jaren toont de student de eigen ontwikkeling in de diverse onderdelen van het studieplan.
De activiteiten in de individuele route voeden de eigen productie/performance.
Content
Studenten werken in de labs toe naar beroepsproducten (concerten, optredens, presentaties, producties, performances, innovatieve producten, etc.). Ze doen praktijkgerichte ervaring op door het uitvoeren van opdrachten/projecten. Verdiepend artistiek onderzoek loopt als een rode draad door het gehele programma van de Master Muziektheater.
Performance lab bestaat uit een collectief programma en eigen productie of performance. Hier wordt het onderdeel Eigen productie of performance toegelicht.
De student realiseert of neemt deel aan een muziektheaterproductie die relevant is voor de eigen ontwikkeling in de Master Muziektheater. Als de student deelneemt aan een productie die niet zelf geïnitieerd is, dan zorgt de student ervoor dat de productie aansluit bij de eigen leerdoelen zoals geformuleerd in het studieplan.
De mentor beoordeelt vooraf in overleg met de student of de productie relevant is voor de ontwikkeling van de student. De mentor houdt gedurende de productie contact met de student.
Afhankelijk van de in het studieplan gemaakte keuzes kiest de student een vakgenoot of andere relevante begeleider(s). Deze coacht de student tijdens het productieproces op de zelf gestelde leerdoelen.
Mode(s) of instruction
Organisatie, auditie, coaching, repetities, artistiek en productioneel overleg, werving, uitvoering, evaluatie met toeschouwers/ luisteraars/ professionals, etc.
Material & Tools
Bestudering van de Canon Muziektheater is verplicht. Hierin vindt de student ook relevante voorbeelden van muziektheatervoorstellingen en performances.
Student activity
• Afspraken over de bijdrage aan productie maken;
• Uitvoeren en/of maken van de productie;
• Bestuderen van relevante literatuur, readers/ syllabi, performances en muziektheatervoorstellingen, muziek, films, etc.;
• Een bijdragende rol in productie of intensieve betrokkenheid bij de ontwikkeling ervan;
• Begeleidingsgesprekken voeren, feedback verzamelen en verwerken;
• Presentatie voor publiek.
Examination and assessment
Mode(s) of assessment
Overgangsauditie voor publiek.
De student plant in overleg met de opleiding repetitie-, productie- en performancedata. De productie/performance vindt plaats in juni.
Criteria
Zie MaMu Muziektheater, Beoordelingsformulier Performance lab - Eigen productie.
Pass requirements
De beoordeling is voldoende of onvoldoende.
Examination procedure
Een beoordelingscommissie, bestaande uit: mentor, research coach, een derde deskundige beoordeelt de performance.
Weging: gelijk verdeeld tussen de beoordelaars.
Na de presentatie heeft de student een gesprek met de examinator waarin de beoordeling wordt toegelicht.
Resit options
Nieuwe/ aangepaste presentatie.
Module summary
Deelnemen aan of zelf initiëren van een performance;
Spelen van een dragende rol in een productie;
Intensieve betrokkenheid bij de ontwikkeling van een performance/ productie.