Individuele Route 2: Eigen Activiteiten / Stage
Module code
M-MA-MTEAS2
Curricular domain
Practical Classes
Credits
22
Group size
1
Number of course weeks
n/a
Class duration
n/a
Total contact hours
14 (precieze hoeveelheid hangt af van eigen invulling, zoals vastgelegd in het studieplan; tenminste drie feedbackgesprekken met de mentor)
Study load
602 (precieze hoeveelheid hangt af van eigen invulling, zoals vastgelegd in het studieplan)
Form / content / level
Prerequisites
Toegelaten tot het tweede jaar
Competencies
hangende
Aims
De student formuleert zelf persoonlijke leerdoelen m.b.t. de competenties en algemeen geldende leerdoelen.
Relation to other modules
In het studieplan (dat de student binnen Connecting the Dots schrijft) maakt de student duidelijk wat de samenhang is tussen de studieonderdelen. De algemene ontwikkeling van de student tot Master Muziektheater is uitgangspunt voor de keuze voor lessen, zelfstudie en beroepsoriënterende activiteiten. De lessen, activiteiten en research in de individuele route voeden de activiteiten in het Performance Lab.
Content
In het studieplan formuleert de student individuele leerdoelen. In de individuele route werkt de student aan die leerdoelen die de eigen ontwikkeling tot muziektheater maker/performer betreffen.
Invulling op maat met: theorie (zelfstudie en eventueel theorielessen) en praktijk (bijvoorbeeld project bij partners, muziek- en spellessen, festivalbezoek, bijwonen van een vakgerelateerd congres), waarbij verdieping en/of verbreding van de ontwikkeling als muziek-theatrale performer/maker centraal staat.
Mode(s) of instruction
Het volgen van vak-lessen, colleges, trainingen, workshops.
Bezoeken van voorstellingen, concerten, projecten, productiehuizen, ateliers, repetitieruimtes en andere laboratoria.
Het lezen van recensies, kritieken, artikelen, boeken, theoretische methodes, partituren ten behoeve van zelfstudie.
Het voeren van gesprekken met mentor, docenten, hoofd van de opleiding, vakgenoten.
Een project in de praktijk.
Material & Tools
Literatuur, registraties, muziek, toneelstukken, te vinden in de Canon Muziektheater.
Student activity
De student kiest interne en externe docenten ten behoeve van het behalen van de individuele leerdoelen. De student benadert de docenten en onderhoudt zelf contact met hen, en faciliteert aldus het eigen onderwijs. De student draagt verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de gebruikte interne en externe docenturen. Dit houdt in: invullen van MaMu Muziektheater - Format activiteitenoverzicht individuele route, beoordelingsformulieren door docent laten invullen en ondertekenen, een reflectie schrijven.
De student onderhoudt contact met de mentor en reflecteert op de eigen ontwikkeling in ‘studieloopbaangesprekken’.
Aan het eind van het studiejaar vindt een individuele evaluatie plaats op basis van het studieplan, de beoordelingen van docenten en de reflecties van de student.
Examination and assessment
Mode(s) of assessment
Formatief:
De mentor geeft mondelinge feedback op de voortgang op basis van de leerdoelen en competenties zoals geformuleerd in het studieplan van de student.
Integraal, summatief:
Individuele route incl. research
Toekenning 32 EC na semester 4
a. Realisatie van de geplande activiteiten in een activiteitenoverzicht, met daarbij de schriftelijke beoordelingen van de betreffende docenten (aansluitend aan de activiteiten, uiterlijk juni).
b. Schriftelijke reflectie op persoonlijke ontwikkeling en de daarvoor uitgevoerde activiteiten (aansluitend aan de activiteiten, uiterlijk juni).
c. Essay 2 en 3, reflectie en schriftelijke onderbouwing, ondersteund door (digitale) documentatie (begin juni, afgestemd op activiteitenplan) .
d. Voortgangsgesprek over individuele route en eigen productie.
Criteria
Afhankelijk van het studieplan en de competenties.
Zie hiervoor ook MaMu Muziektheater - Beoordelingsformulier individuele route.
Pass requirements
Beoordeling is voldoende of onvoldoende.
Examination procedure
De student levert het activiteitenoverzicht en de reflectie in, aansluitend aan de activiteiten, maar uiterlijk in juni.
Mentor, research coach en 3e docent beoordelen die, mede op basis van input van betreffende interne en externe docenten.
Resit options
Aanvullende opdracht en/of herzien overzicht en/of reflectie en/of essay; nieuw gesprek.
Module summary
Interne en externe individuele lessen en activiteiten, voortkomend uit het studieplan.
Project in de praktijk bij een productie van een van de alliantiepartners Theater Sonnevanck, Orkater of Orkest De Ereprijs.
Het schrijven van essays (zie voor dit laatste de aparte vakbeschrijving muziektheater – research jaar 1 en 2).